יונדאי ואינדונזיה התחלה של רומן עיסקי חדש

חדשות » יונדאי ואינדונזיה התחלה של רומן עיסקי חדש

יצרנית הרכב הקוריאנית מתעדת להקים בג'רקטה מפעל ששוויו כ-1.5 מיליארד דולרים. בתחילת 2019 הקפיאה יונדאי ייצור במפעל שלה בבייג'ינג בשל התכווצות שוק הרכב בסין.

בנובמבר 2019 חתמה יונדאי, יצרנית הרכב החמישית בעולם, עם ממשלת אינדונזיה על הסכם ששוויו 1.55 מיליארד דולרים עבור בניית מפעל במדינה אשר יוקם מזרחית לג'קרטה. 

על פי ה"פייננשל טיימס" מדובר על ההשקעה הרחבה ביותר של יונדאי בדרום מזרח אסיה עד כה. 

הסכום הגדול יוזרם במשך כעשר שנים כשבסיומו יוכל המפעל לייצר כרבע מיליון כלי רכב בשנה.

מהלך זה מצד הקוריאנים התרחש בשל שנים מאתגרות שהיו ליונדאי בסין שבו שוק הרכב הגדול בעולם. 

ב-2017 סבלה יונדאי מחרם של מוצרים וזאת בשל החלטת הסינים להשתלח בקוריאנים סביב נושאים צבאיים ופוליטיים. 

מה שהוביל את יונדאי להתמודד עם מגמה שלילית של מכירת המותג בסין זה שלושה עשורים.

ב-2018 הצטמצמו מכירות יונדאי בסין ל-790 אלף כלי רכב לעומת כ-1.1 מיליון שנמכרו בסין ב-2016.

 בתחילת 2019 הביאה מגמה שלילית זו, כאמור, להקפאת אחד מחמשת המפעלים של יונדאי בבייגיינג.

מומחים בתחום הרכב מבהירים שהעסקה של יונדאי עם האינדונזים תטיב עם הקוריאנים אך עם זאת אין בה לפצות על המכירות בשוק הסיני. 

צ'ונג סונג-יופ, אנליסט רכב מסיאול, טוען שאינדונזיה נשלטת "על ידי יצרניות רכב יפניות, כך שליונדאי לא יהיה קל לסלול את דרכה".

ב-2018 נמכרו באינדונזיה 1.2 מיליון רכבים. כמות מזערית למול כך שרק באוגוסט 2019 נמכרו בסין כ-2 מיליון רכבים. 

על פי התחזיות ב-2026 צפויות מכירות הרכבים בשוק האסייתי להגיע לכדי 4.5 מכוניות.

אולי יעניין אתכם גם

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

בשיתוף איזי נשיונילטי